Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

mandag, januar 05, 2009

Oksens år

VamPus har en høne å plukke med Henning Hai Li Yang. Han var gjest i første sesong av Studio 5 og spådde hver enkelt av paneldeltakerne for 2008, som var rottas år i henhold til den kinesiske kalender. Han mente VamPus var rotte ut fra fødselsdatoen hennes, 3. februar 197.. (*kremt*... la oss holde dette på en "need-to-know basis", eller hva), og at 2008 ville bli et utmerket år for... vel. Sex. Han kalte til og med VamPus "verpesjuk". Uhørt.

Nå viser det seg at "verdens beste spåmann" ikke en gang kan datoene i den kinesiske kalenderen, for VamPus er da vitterligen okse. Og vi er på vei inn i oksens år. Det forklarer jo det med sex'en. Men skulle det være slik at VamPus er okse og at valgåret 2009 er oksens år, så ser jo dette lovende ut:

Store drømmer vil bli oppfylt dersom du er villig til å satse og jobbe mot målet.

Oksens år vil bli et lønnsomt år for den som virkelige gjør en innsats. Det er ikke året for de late og tiltaksløse. Bortsett fra en del uro og maktkamper på det politiske planet, vil Oksens år gå temmelig rolig for seg (...). Styrke og maktkamp er nøkkelord for Oksens år, og du bør forberede deg på enkelte overraskelser…

Styrke og maktkamp? Det er vi klare for.

Apropos Studio 5 - vi har sesongpremiere i kveld kl. 21.30 på Kanal 5, og starter året med et livlig program der Liv Ullmann forsøker å fritte ut Karita Bekkemellem om hvem som er den mest kjente personen hun har klina med. Og Kristian Valen er starstruck!

10 kommentarer:

Arnfinn Pettersen sa...

Og snart skal Eli nesten snakke med bestefar, har jeg merket meg ... (Muligens fordi P4 ville vite hva jeg mente om saken.)

Når det gjelder Henning Hai, er det alltid gøy å minne om at mannen analyserer folks personlighet og muligheter utfra deres skalleform. Og det har vi jo en gøyal tradisjon for her i Vesten også ...

Aslak sa...

Sikker på det med datoen? Kinesisk nyttår er gjerne noen måneder etter vårt nyttår, sånn at årene ikke overlapper helt.

Bianca sa...

horoskop er jo bare basert på humbug uansett, eller?
=)

dineVibber.no sa...

Henning Hai Li Yang er en alt for overvurdert spåmann. Jeg har vært hos ham for mange år siden. Han pratet mye, men sa lite.

Men han er en utrolig dyktig forretningsmann, og som han fortalte meg da: Målet hans var å markedsføre seg så mye at han ble norges største spåmann.

Og det har han oppnådd.

Anonym sa...

Husker for ett år siden, da S5 var snakkisen.

- Hæhæ, nå har de satt en dolkesjøliberalist og Eli til å være programledere sammen, sa jeg skadefro til en ikke-blogglesende venn.

- Ja det er Heidi Nordby Lunde det, lød det muntre svaret.

Undervurder og bli undervurdert.

Anonym sa...

Da blir det vel å løse 197. =< 2009-x*12 <1980

Anonym sa...

skummelt med den typen ting. det eneste som har stemt av det har blitt spådd til meg, er spådd av en god venn av meg og meg - i den tiden vi drev med seriøs tydning av tarotkort (han i sine crowley kort, og jeg i mine symbolon - som jeg brente i vasken året etter).

Anonym sa...

FpU!

Leser at du har vært medlem i FpU. Interessant. Nå fikk jeg et helt annet inntrykk av deg enn jeg hadde tidligere. Men ja, det forklarer kanskje hvorfor du har "Liberaleren" som en av dine daglige favoritter. Personlig synes jeg avisen er en parodi, men for all del. Vet forresten om det er mange i Høyre som er for legalisering av cannabis? Er det en hjertesak hvis du kommer på Stortinget?

Anonym sa...

Til meg sa han at jeg skulle bli så rik at jeg aldrimer trengte å jobbe, og det skulle skje innen 35-års aldren. Nå er jeg nesten 40, så seriøst Henning, du er sprø. Han skyr ingen midler den mannen, han er ingen ekte spåmann, men en business-mann. Juger gjør han hele tiden også.

Anonym sa...

Year of the ox - på søttitallet?

Okai, hvis du ikke er verpesjuk enda så er det jaggu på tide at du blir det ;)

Er jo ikke mange årene til du er førti, og du /bør/ jo strengt tatt ha verpet ettpar stk smårollinger før den tid ;)