Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

tirsdag, april 29, 2008

Axis or something

Mannen bak uttrykket "Axis of evil" skriver om atomanlegget i Syria som ble bombet av Israel ifjor:

North Korea did help Syria. Iran and North Korea did exchange technology. Iran did subsidize Hamas. Al-Qaeda leaders did find refuge in Iran.

You know, it's almost like they form an axis or something.

Via Snoens blogg. Som godt kunne inneholdt hans utmerkede mediekritikk også.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, interessant, men skal vi ikke ta dette med en klype salt? AEI er vel ikke det mest Bush-kritiske, for å si det slik. Etc.

VamPus sa...

Og det er jo bare folk som er kritiske til Bush som forteller "sannheten" ikke sant?

Anonym sa...

Ja selvsagt! :)

Nei, seriøst. Dette er jo åpenbart et partsinnlegg og som sådann må vi ta det med en klype salt avhengig av hvilken part innlegget er til fordel for.

Men det viktigste er uansett sannhetsgehalten i påstandene: Er dette luftige og løst funderte påstander eller det verifisert?

Når det opplagt er et partsinnlegg er det særlig grunn til å sjekke om det er belegg for påstandene.

s sa...

Foreslår at du bytter ut aluminiumsfolien med avispapir, konrad.

VamPus sa...

Trodde ærlig talt de fleste hadde fått med seg dette, ja. Men av erfaring så vet jeg at jeg at de færreste leserne her gidder å gjøre et google-søk før de kommenterer.

Anonym sa...

Aluminiumsfolie? Hvilket sludder er det, Sean Spenn?

Jeg vet jo godt at Iran sponser Hamas. En selektiv sammenstilling av fakta og halv-fakta beviser ingenting. Så lenge man bruker informasjon selektivt kan man bevise mye rart, f.eks. at Iran, Syria og Nord-Korea er aksemakter.

VamPus mener at Nils Christie er en skrulling, og da tar jeg meg den frihet å peke på at AEI etc leverer et partsinnlegg.

Anonym sa...

Vampus vil følge rådene til dem som har tatt feil om Irak fra dag 1, og som har fortsatt å ta feil. Noe annet nytt under solen?