Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

torsdag, mars 06, 2008

Siviliserte vikinger?

Posten om de legendariske kostymene til svenske danseband på 70-tallet har blitt plukket opp og fått et helt nytt publikum via Tim Blair i Australia. De usedvanlig .. hva skal man si?.. orginale kostymene var et resultat av skattereglene i Sverige. For at ligningsmyndighetene skulle godta fradrag for arbeidsklær, måtte scenepåkledningen være av typen «fantasikostyme» som man ikke skulle kunne bruke privat.

Og da gikk det spektakulært galt.

Eller som en av Blairs kommentatorer skriver det:
"This is what happens when you try to civilize Vikings."

3 kommentarer:

Anonym sa...

??

Slik går det vel når man ikke har noe å skrive om, men allikevel føler at man må produsere noen spaltemillimetre ...

Skjerpings, VamPus!

VamPus sa...

Du synes ikke at debatten om hvordan skatteincentiver virker er interessant, med andre ord.

Ingen tvinger deg til å lese denne bloggen...

Anonym sa...

Jeg tillater meg å være uenig med anonym. Jeg trodde svenske dansebandantrekk så ut som de gjorde pga dårlig smak (av en eller annen grunn hadde jeg ikke lest den opprinnelige VamPus-posten). Så jeg lærte noe av dette innlegget. At reguleringer bare fører til at markedet tilpasser seg er vel noe de fleste har fått med seg, men at noe så banalt som antrekkene til svenske danseband skulle være gjenstand for en så rigid regulering visste jeg ikke fra tidligere. Men ingen ting overrasker!