Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

torsdag, februar 14, 2008

Valentine-hilsen fra rommet

Valentine-dagen er i min bok en utmerket anledning til å spise is rett fra boksen mens man ser på krigsfilmer på DVD, men jeg falt for denne Valentine-hilsenen - Hjertetåken - 7500 lysår unna.

Er det to ting som virkelig kan få meg til å undre over livet, døden og alt i mellom, så er det bilder av livsformer i dype farvann og fra verdensrommet. Som avsenderen av bildet skrev - det blir neppe vakrere enn dette!

Hjertetåken finner man nær stjernekonstellasjonen Cassiopeia, som er rik på astronomiske objekter for dem som er interessert i slikt. For flere spektakulære bilder fra verdensrommet, gå til HubbleSite.

4 kommentarer:

Salt sa...

Efter at vi flyttet hjem fra England har jeg ikke villet markere dagen, men også i år fikk jeg et lite kort og en pakke.
Jeg for min del hadde heldigvis glemt hele greia i dag, så i helgen skal jeg ta det igjen ved å bake en hjerteformet kake til min kjære.
Så det så!

Anonym sa...

Is og krigsfilmer, ja.. I mitt tilfelle ble det hjemmelaget honningmaske i ansiktet og Hotell Cæsar mens kjæresten var på "Høyre-pils". ¤&%#" Høyre.

Ghost of Goldwater sa...

Jeg var og så den siste Rambo-filmen torsdag. 'nuff said.

Anonym sa...

DE ER VEL FLERE SOM HADDE ØNSKET SEG UT DER I DISSE DAGER,KJERRINGNETTVERKET.