Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

søndag, februar 11, 2007

Klassekamp

VamPus har såvidt skrudd av dusjen før hun hører et ul utenfor og skraping på døren. Pusedyr uler enda en gang, enda høyere, og VamPus slipper han inn.
- Jeg F.R.Y.S.E.R!
- Fryser?
- Det er deilig og varmt her inne.

Pusedyr kveiler seg rundt bena til VamPus der hun står dryppende våt med bare håndkle rundt seg.
- Pusedyr. Du er en katt, for pokker. Fryser?
- Rasist.
- WOT?

VamPus ser vantro på pelstrynet som spankulerer arrogant rundt på badet med en selvrettferdig mine.
- Rasist. Bare fordi jeg er en annen rase enn deg så blir jeg forskjellsbehandlet!
- Du er en pelskledd firbeint liten satan.
- Typisk overklasseretorikk. Når dere mangler argumenter tyr dere til personkarakteristikker!
- Vel, for det første er ikke du en person, for det an.. vent nå litt....

Det er åpenbart ikke bare menneskemenn som leser aviser på dass, og dette er siste gang VamPus legger Klassekampa i bunnen på kattekassa....

20 kommentarer:

Anonym sa...

Nå er vel strengt tatt pusedyret en annen art og ikke en annen rase. Det gjør deg til en artist. Eller noe sånt.

Anonym sa...

Art er en sosial konstruksjon...

Rambukk sa...

Risikoen for radikalisert og proletarisert katteskinn til tross, dette var et artig dyreeksperiment. Så du abonnerer altså på absorberende bunn til kattekassa?! Kanskje du skulle prøve et underlag som ikke, allerede ved levering, var fylt til trengsel av dr*** hm...

Anonym sa...

Kutt ut den jævla drittavisa og bruk noe som fungerer.

Anonym sa...

Klassekampen hos Vampus ?? urk !

Anonym sa...

spesiesist.

VamPus sa...

artist, ja.. eller spesiesist. Jeg har sansen for nye ord. Spesiesist, it is! Abonnerer ikke på Klassekampa, men kjøper det av og til. Perfekt format for kattekassa, men rambukk har nok et poeng...

Anonym sa...

Enslige kvinner med katt. I say no more! ;)

Herodotus sa...

Han vil ha ettervarmen fra dusjen så klart. Min la seg alltid i badekaret etter bruk av samme grunn. Etter at hun som barn hoppet i vannet og fant ut at hun var like svømmedyktig som et pengeskap, lærte hun å vente til man var ferdig. Men da..

Anonym sa...

Speciesist er jo et relativt kjent ord. Den ellers fornuftige Richard Dawkins er vel den mest kjente motstanderen av
"speciesism"(?) og vil gi bl.a. primater utvidede rettigheter i forhold til andre dyr.

Anonym sa...

Jeg testa ut avis (Aften) i bunnen av kattedassen, etter tips fra herværende vertinne, og det var ikke noe videre suksess ... Kjøp deg skikkelig kattesand i stedet!

Brage sa...

Haha, festlig! Har du prøvd Ny Tid? Eller vent nå litt, det er vel kanskje ikke noe vits i å fylle kattedassen med dritt?

Nils sa...

Her har du den åpbenbare løsningen på hele problemet...

Unknown sa...

Dette var nyttig lesning for en som sterkt vurderer å anskaffe katte... en må altså sørge for riktig lesestoff for dyret fra dag 1...

Anonym sa...

...kveiler seg rundt bena til VamPus der hun står dryppende våt med bare håndkle rundt seg...

Når vi først er inne på tidsskrift, får dette meg til å tenke mest på Aktuell Rapport..

Anonym sa...

...kveiler seg rundt bena til VamPus der hun står dryppende våt med bare håndkle rundt seg...

Eller utgaven for hundeeiere:

Aktuell Apport...

Anonym sa...

Du har bedre dresur på Pus enn damene hos meg har på kattene våre, de drikker bare rennende vann -fra dusjen.

Esquil sa...

øyvind har rett i det med rase og art. Men samme sammenblanding gjorde han IQ-guruen til dagbladet i siste nummer av magasinet, og han er lurest i norden. Hvilket er et klart tegn på at vampus har IQ rundt 194.

VamPus sa...

anonymous: Drikker vann fra dusjen? Bare jeg later som jeg skrur på krana så spretter Pusedyr ut som et olja lyn. Ikke mye glad i vann, den karen. Men det er morsomt å se han tasse rundt på vått gulv og forsøke å riste vannet av potene for hvert steg han tar. Lattis.
Esquil: Erm.. IQ rundt 194? Hvor er nobelprisen min...

Esquil sa...

si det. GMTA, tenkte jeg.

bra radiointervju i dag :)