Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

fredag, februar 09, 2007

Ingenting...


- Mamma! MAAMMAA! *grmph* Hva er du driver med mamma'n min? Sitter du å ser på andre pusekatter, din kje...*skrik*

Pusedyr ser sjokkert på skjermen og setter seg kontant ned.

- Hva har den pusen der gjort for noe galt, er den i fengsel?
- Jeg tror bare at ingen ville ha den og så har den bodd på et hjelpesenter.
- Men, men... hvorfor ville ingen ha den?
- Jeg vet ikke, den var ganske søt, ikke sant?
- Mjo, ikke så pen som meg selvsagt, men allikevel...

Han holder inne litt. Så kommer det et kjempesnufs!

- Du ville vel aldri latt pusedyret ditt komme dit, ikke sant?
- Lille venn, klart ikke det. Jeg er jo glad i deg!
- Uansett hva som hadde skjedd, ikke sant?
- Selvsagt ikke, lille Pusedyr.
- Uansett hva jeg hadde gjort?
- Uansett, lille venn.

Pusedyr snufser litt, ser på bildet, trekker på skuldrene og sier ok, før han hopper ned og tasser bortover stuegulvet. Mistanken brer seg.

- Vent litt, Pusefaen. Hva har du gjort?
- Ingenting.
- Ingenting?
- Ehm.. bare et lite uhell på soverommet. Du ser det nok før du tråkker i det...

Faens katte. Hva var nummeret til omplasseringen igjen?

6 kommentarer:

Mathias sa...

Min bror er dyrlege, og kan sikkert fikse avliving til en billig penge.

Anonym sa...

En for så vidt interessant vri på *Schroedingers katt*, .....helt til du evt har tråkket ut i det....

Jesus og Mo tangerer også temaet, og har vel en slaga eksistensiell diskusjon på: http://www.jesusandmo.net/2007/02/05/cause/
( men så viser jo Jesus seg som en solid logisk positivist til slutt).

Cassanders
In Cod we trust

Undre sa...

*knegg*

Herodotus sa...

Du må skifte på sandkassen, eller så mener han at den skal stilles opp på et nytt sted. Eller han er frustrert over noe.

VamPus sa...

herodotus: det er nok hårballer som er problemet, ikke kattekassen...

Anonym sa...

Ah.. Jeg husker en juleaften for noen år siden.. Vi satt og spiste julemiddag da vi hørte noen velkjente lyder fra andre etasje. Katten spyr på teppet!! Opp og vaske.. Så satt vi oss ned og fortsatte å spise før vi noen minutter senere hører de samme velkjente lyder fra nede-stuen. Katten spyr på presangene!

(Det var for øvrig den gamle katten, den var vel 24 år på den tiden og spydde hver gang den kjente antydning til fiskeben. Det var siste gang den fikk smake på juletorsken)