Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

tirsdag, februar 06, 2007

Goodbye, Blair!

Daily Telegraph spør sine lesere om hva de vil gi til Tony Blair som en farvelgave når han overlater statsministerstolen til sjarmtrollet Gordon Brown og ikke uventet er responsen fra leserne klokkeklar (utdrag):

Dave Scratter: He should get a medal. (...)

Phil Slocombe: Your right Dave Scratter. Give him a medal, the biggest and heaviest we can find, hang it round his neck and drop him off the terrace at Westminster Palace. (..)

Uncle Davey: I would give him some printed toilet roll with the map of Britain printed on each sheet so that he could go off into retirement without any major change in activity.

Peter Hindley: A pair of concrete boots - THEN lets see if he can walk on water

S Shack A conscience?

Sue Walsh: A reality check.

Danny Streather: Psychiatric help.

Mine personlige favoritter:

Ben Moss : Gordon Brown for company?

Richard: Presidency of France.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Dette er forsåvidt morsomt nok, men mitt tips er at Britene først og fremst er leie av Blairs rolle som Kongepuddel for Dubya !

Nemo sa...

Anonym har nok rett i at de fleste analyser omkring Blairs "fall from grace" viser til den totale fiaskoen i Irak.

Britene er kanskje også lei av å være i "special relationship" med amerikanerne.

Anonym sa...

Min favoritt: Overrekk Blair Vampus' personlige oppfatning av virkeligheten. Den er en god korreksjon mot den tåpelige Bushaktige virkelighetsoppfatningen som har reddet oss fra helvete så langt. "Hvis bare Blair hadde gitt Vampus rett", skal det stå på kaken til Blair. Da skjønner han nok at han tok feil. "Faen, at jeg ikke ga Vampus mer rett", vil han teknke. "Jeg skulle vært enda mer aggressiv. Jeg skulle gitt enda mer blaffen i bevisene. Faen, at jeg ikke stolte mer på Vampus", skulle han sagt. "Da hadde det gått ganske så greit!"

VamPus sa...

anonymous og helge: So?
freddy: Nuvel. Det er vel heller Bush som hadde trengt litt VamPus-råd, så hadde englandspuddelen slengt seg på..

Herodotus sa...

Det er iallefall takket være Blair at toryene nå for første gang siden krigen tar farvel med USA. DT melder 31.01. at en kommende Tory-regjering "would abandon Tony Blair's exclusive approach to the "special relationship" with Washington and foster closer links with India, China and Japan", ihht. uttalelse fra "skyggeutenriksministeren" William Hague.
Det er jo på tide at Storbritannia slutter å dilte etter amerikanerne i ett og alt men de kunne jo interessert seg for EU også...

HankRearden sa...

Tror ikke det kommer til å ta så veldig lang tid før de finner ut at Gordon Brown ikke er noe særlig heller. Dette lukter David Cameron, og det kan jeg vel ikke akkurat si at jeg er direkte lei meg for.