Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

onsdag, februar 21, 2007

Bling bling og helt konge

Endelig falt Kongen i smak hos Per Sundnes og gjengene på Grønland?

8 kommentarer:

Anonym sa...

Få tak i ett klipp hvor Sundnes sier "ganster", det vil jeg like å høre ;)

Anonym sa...

Januar 1992
Slottet, Drammensveien:

-Deres Majestet, det har vært en kraftig orkan på Nordvestlandet.
-Ai, orkan! Det er mer enn storm er det ikke? For jeg husker det blåste storm under Ferder’n i -87. Huhei hvor det gikk. Havet skylte over kahytten og vi ble nødt til å søke nødhavn på Mågerø. Vel, nødt og nødt… Vi gjorde det i alle fall. Det gynget slik at smørbrødene…
-Eh…, dette var nok litt mer vind enn som så er jeg redd. Hus er blåst overende. Hundrevis er hjemløse. Skader for milliarder. Den slags.
-Auda. Oioioi… Jaja, men de er vel heldigvis mer vandt til det enn oss. At noen vil bo nord for Voksenkollen er mer enn jeg kan forstå, men hver sin lyst antar jeg… Sonja, har du sett sigarettene mine?
-…(kremt).
-Hva da?
-Vel… jeg tenkte kanskje at Deres Majestet kunne vurdere å reise opp til Nordvestlandet og hilse på noen av ofrene.
-Hilse på ofrene?
-Jeg tror det ville blitt sett på som en fin gest dersom Kongen reiste opp og så på skadene og møtte noen av dem som har blitt rammet.
-Til Nordvestlandet?
-Det var der det skjedde Deres Majestet.
-Kan vi bo på Stiftsgården?. Ah, Sonja… Husker du vi var på Stiftsgården i fjor? De som snakker om bryllupsnatta har aldri vært med på en signing hehehe...…
-Stiftsgården er i Trondhjem Deres Majestet. Orkanen var litt lengre sør.
-Bergen?
-Midt imellem Deres Majestet. Men De trenger uansett ikke tenke på overnatting. Vi flyr Dem opp fra Fornebu etter frokost, så blir De plukket opp av et helikopter og flydd inn til en gudsforlatt bygd. Et par timer i ruinene bør holde i massevis. Vi skal sørge for å ha Dem hjemme igjen i god tid til middag.
-Dagstur altså? Sonja? Hva sier du? Blir du med til Nordvestlandet?
-Nei, Gud forby. Men du må jo gjerne dra..
-Vet du, det tror jeg sannelig at jeg gjør. Ja jommen gjør jeg ikke det. Se en nedblåst love. Hilse på bønder. Joda, jeg ser at det kan være noe folket vil sette pris på. Faderen var alltid så god på slikt. Og jeg er hjemme igjen til middag sier du?
-I god tid Deres Majestet.
-Men er det ikke farlig da? Jeg mener… Orkan kan vel være farlig?
-Det blåser mye mindre nå Deres Majestet. Litt surt enda, men det er ikke farlig.
-Surt altså. Ja da får jeg i alle fall kle meg godt. Sonja, har du sett den nye vindjakka mi? Du vet, den røde fra HellyHansen som jeg fikk av seilerklubben.
-Unnskyld meg Deres Majestet, men ville det ikke være en tanke å ta på denne heller?
-Hva i himmelens navn er det der?
-Det er en boblejakke Deres Majestet. De var moderne på slutten av 70-tallet.
-Men… Jeg… Altså… Mener du dette? Hva ville de sagt på Bygdøy om jeg møtte opp i noe slikt? Jeg ville blitt til latter for hele Kongen. Ja, ikke meg altså, men… du skjønner hva jeg mener.
-Jeg forstår det slik at boblejakker faktisk fortsatt er i daglig bruk mange steder i bygde-norge. Våre rådgivere har vurdert det dithen at det ville bli sett på som positivt om Kongen kledde seg likt med folket han skal besøke.
-Mener du at folket kler seg i det der? Se her, den passer ikke engang!
-Det er ikke meningen at den skal passe Deres Majestet. Husker De den gangen Deres far tok trikken til Holmenkollen?
-Javist husker jeg det. Mener du at jeg skal ta rutefly?
-Neineinei… På ingen måte Deres Majestet. Men våre rådgivere mener at Kongen i altfor liten boblejakke vil bli oppfattet litt på samme måte. Kongen ønsker å vise at han er jordnær. At han er ”en mann av folket” om De vil.
-En mann av folket? Faderen var ”en mann av folket” var han ikke? Virket vist for ham. Ok, vet du hva - jeg gjør det! Jeg går for boblejakka.
-Også disse blå gummistøvlene Deres Majestet…
-…?!
-Vi har lånt dem av en røkter på Kongsgården. De skal visstnok være et naturlig assessoar til jakken.
…?!?
-Støvlene og jakken passer sammen Deres Majestet.
-Ja, om du sier det så. Jeg kan fortsatt ha på meg Patek Phillipe’n?
-Kongen kan ta den med, men jeg foreslår at De legger den igjen i flyet.

Joachim Hollekim sa...

Hahahaha! A+

VamPus sa...

bob bob bob?

Vittig :-)

Anonym sa...

Han er precis som Olav

Anonym sa...

http://www.nrk.no/img/438468.jpeg

Plateprateren sa...

Nice one.. ;)

Herodotus sa...

Minner om den gode gamle Bush & Condi dialogen (Hu is the leader of China). Litt retro med Fornebu, da.