Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

tirsdag, juli 18, 2006

Nyhetspuls

Viktig melding - lytt til radio! Eller kanskje ikke..

VamPus møter stortingsrepresentant Torgeir Micaelsen (Ap) om sosialdemokratiet som et dysfunksjonelt fellesskap hos Nyhetspuls i Kanal 24 ca. 17.20 i ettermiddag. Så får vi kanskje bekreftet en gang for alle om VamPus strengt tatt burde holde seg godt skjult bak et tastatur og ikke utfordre sosialdemokrater av alle avskygninger til debatt.

Tipper nyhetspulsen til VamPus vil være i hundre, ja...

12 kommentarer:

Anonym sa...

Lykke til i debatten.

Jeg vet ikke om jeg får anledning til å lytte til den, men kanskje du kan få lagt ut et opptak på weben?

Ghost of Goldwater sa...

Heh. Du kan jo spørre Torgeir om han fortsatt er for privatskoler, slik han var da han satt som elevrepresentant i Hovedutvalget for Utdanning i Buskerud på 90-tallet (da han var mer opptatt av elevenes interesser enn av å være AUF-pamp)...

VamPus sa...

Vælkømmin heim, Ghost og takk for tipset!

Kosialist sa...

Og denne AP-politikeren er en av våre folkevalgte? Han eier jo ikke folkeskikk. VamPus fra beste ve... eh, fra østkanten ja!

Forresten, du har spam i en annen av bloggpostene dine.

writerdude sa...

Jeg gikk glipp av det, desverre. Og podcastene deres inkluderer ikke Nyhetspuls 17. Og man får ikke lyttet til noe arkiv. Teite greier. Nå får jeg ikke hørt, ifølge kosialistiske kilder, folkevalgt uten folkeskikk mot VamPus.

Knut Johannessen sa...

Grattis, dette tok du hjem.

Selv om jeg i utgangspunktet hater settingen der man ikke kan føre en intelligent samtale i mer enn 5-10 minutter uten å bli avbrutt av idiotisk reklame eller musikk, så fungerte dette. Argumentene til hr. Michelsen tok raskt slutt, slik at den personlige sjikanen tok over.

Jeg vet det er vanskelig i direktesending, men han gav deg en mulighet til å smashe på hel volley, da han sarkastisk spurte om det var USA og England som var forbildene. Jeg trodde Englands "New Labour" hadde vært et forbilde for Jens Stoltenberg før Gerd Liv Valla ble skyggestatsminister.

Skulle gjerne hørt den samme debatten i et forum som Dagsnytt Atten.

Anonym sa...

Gratulerer med en klar debattseier!

Han AP-fyren debatterte som en 16-årig overengasjert RU'er. Ikke at det er noe galt med det.

Anonym sa...

Hei! viktige tema du tar opp i artikkelen.

Jeg ønsker å kommentere angrepet ditt på den kaffelattedrikkende middelklassen. Kan du dokumentere at ” Omfordelingen av godene skjer hovedsaklig til en relativt godt bemidlet middelklasse”? Hva sammenligner du med da? Hvis man ser på hvilke grupper i Norge som sitter igjen med den relativt minste delen av samfunnskaka sammenlignet med andre land, er det middelklassen, akademikere, forskere, byråkrater i det private og offentlige m.m Dette er dokumentert i ei bok skrevet av Økonomiprofessor Karl Ove Moene m. fl. http://www.gyldendal.no/new/default.asp?ID_Publisher=2&ID_Category=0BD82178A6CD5E43C1256C4C005E7023&ID_Product=8205323798
Poenget ditt hadde for øvrig stått seg bra uten denne synsingen.

Å skrive om sosialdemokratiets fallitt, mens du dokumenterer enkelte riper i lakken blir lett komisk.

Anonym sa...

Flate, Høyre seiler jo i medvind jo her om dagen. Iallefall når det kommer debatter i det skrevne media. Eller kan det bare være et lite blaff? Uansett er det de yngre håpefulle som trekker fyllepennen inn og satser med både hjerte og håp. Vel, jeg for min del har interesse i Kristelig folkeparti og deres eldreomsorg.

Hllsen tse tse fluen som ser det ironiske i at VG som er en folkelig avis, setter den sorte hatten på Frp som jo er av den folkelige typen politisk parti. Dagbladet er i motsetning til VG, er et mer media for politisk interesserte med mer innhold for debatt. (håper ikke det ble for kronglete og rotete det jeg skrev.)

VamPus sa...

Hmm - takk for tilbakemeldinger! Følte aldri at jeg kom helt på hugget, men fikk forståelse for at Martin Schanke slo til fyren etter en skoledebatt for noen år siden. Tommelfingerregelen ser ut til å være at når argumenter ikke nytter, er personangrep beste forsvar.

Bjørn: Interessant, skal sjekke ut boken. Men jeg mener bestemt at størsteparten av fordelingen skjer innenfor 80% av befolkningen, altså ikke de 10% rike eller 10% fattige. Nå skrev Memo nylig om at Norge har Europas fattigste middelklasse - dette pga av høye skatter og avgifter på lønn, varer etc..

Anonym sa...

What a great site »

Anonym sa...

Cool blog, interesting information... Keep it UP lcd projectors Airborn supplement surveillance device http://www.blackmen-s-swimsuit-extra-magazine.info/Doctor-with-pda.html Mexico soccer team history Jack veterans wedding invitations search multi trip insurance