Om VamPus

Bildet mitt
er Heidi Nordby Lunde, feminist, aktivist og Høyre-dame. Mer om Heidi. Kontakt meg på VamPus [a] gmail.com. Merk at kommentarer på innlegg eldre enn fem dager blir moderert - ene og alene for at jeg da får varsel om nye kommentarer. Leser ikke kommentarfeltet på gamle innlegg så ofte. Skriver du som anonym er sjansen stor for at det blir slettet sammen med spam.

torsdag, august 18, 2005

Poetic Justice

En 17-åring mistet livet i en eksplosjonen på Grorud i går. Gutten beskrives som lynende intelligent og hadde gode evner innen idrett, selve definisjonen på kjernesunn norsk ungdom. Et tap for Norge. Hans forsvarsadvokat sier at gutten var noe av det skarpeste han har møtt, og at .. hei, vent.. forsvarsadvokat? Well, kick me behind and call me Barry - forsvarsadvokat? 17-åringen var tidligere dømt for væpnet ran, vold mot barnevernsansatt, vold mot arrestforvarer, voldstrusler, besittelse av mindre mengder narkotika og flere tilfeller av biltyveri.

Mulig jeg er litt over gjennomsnittet slem nå, men "lynende intelligent" forekommer meg som en lite passende beskrivelse av en som sprenges av sin egen bombe. Med mindre det var en "selvmordsbombe" i ordets rette forstand. Hadde han ikke mistet livet i eksplosjonen så sier min kvinnelige intuisjon meg at noen andre kunne ha blitt seriøst skadet eller drept når han brukte den til hva nå enn hans formål har vært. Et lite innslag av "poetic justice", spør du meg..

Politiet går i dag ut og advarer folk mot å lage bomber etter oppskrifter fra internett. I VamPus Verden hadde den setningen sluttet etter "bomber".

6 kommentarer:

Anonym sa...

tenkte det samme selv, det er altså ingen grunn til å advare mot bomber laget av oppskrifter man har funnet hos biblioteket!

bombs away...

Anonym sa...

Nydelig! Endelig en god nyhet. Oslo er kvitt et problembarn, noe som kommer oss alle til gode. Men jeg vil si meg uenig med politiet som advarer problembarn mot å lage bomber. Jeg vil heller oppfordre alle problembarna til å forsøke å lage bomber, forutsatt at de gjør det på sitt eget rom. Således er dagens "lynende intelligente" selvmordsbomber et eksempel til efterfølgelse:-)

Anonym sa...

Personlig har jeg i lengere tid argumentert standhaftig for at noen bør innkalle til en verdenskongress for selvmordsbombere. Den kan f.eks. holdes i Nord-Koreas presidentpalass. Og så kan de ha praktiske øvelser for å vise hvor flinke de er! Enveisbilletter samler vi inn penger til.

Anonym sa...

Hvis de oppskriftene på internett er så farlige som politiet mener så kunne jo politiet lagt ut "skikkelige" oppskrifter selv da slik at ingen ble skadet under byggingen av disse bombene ihvertfall... ;)

Anonym sa...

Vampus! En annen bombe - ny single fra Depeche Mode 3 Oktober. Precious. Finnes å laste ned dersom du legger eiendomsretten til side litt...

Ta halvparten "Enjoy the Silence" og halvparten "Walking In My Shoes" så skjønner du att dette er bra. Hele CD:en "Playing the angel" kommer også den i Oktober. Oslo-konsert i feb/mars!

VamPus sa...

Bomber og granater (et uttrykk som bør brukes oftere i disse tider) - Depeche single - my precious, come to Mama! Det var gode nyheter før helgen det!!!